Verkossa olevat kaupat hyödyntävät luontevasti digitaalisia kanavia mainonnassaan ja markkinoinnissaan.
Lähes kaikki kyselyymme vastanneet toimijat hyödyntävät joko hakukoneoptimointia tai sosiaalisen median kanavia verkkokauppansa löydettävyyden ja tunnettuuden parantamiseksi. Useampi kuin kolme neljästä hyödyntää myös hakukonemainontaa.
Uutiskirje on säilyttänyt asemansa yleisesti käytettynä mainonnan ja markkinoinnin muotona. Peräti puolet vastanneista yrityksistä hyödyntää edelleen printtimediamainoksia.
Mitä seuraavista mainonnan ja markkinoinnin muodoista hyödynnätte?
- 93 % — Hakukoneoptimointi
- 85 % — Sosiaalisen median kanavat
- 78 % — Hakukonemainonta
- 77 % — Uutiskirjeet
- 63% — Bannerimainonta
- 50% — Printtimediamainokset
- 42% — Kumppanimarkkinointi
- 38% — Kampanjasivustot
- 32% — Ohjaamme erillisen verkkosivustomme vierailijat verkkokauppaan
- 28% — Mobiilimarkkinointi
- 15% — Televisiomainokset
Muita vastauksia: Radiomainokset, integroitu muuhun sivustoon, oma lehti, messut, tapahtumasponsorointi, henkilökohtainen myyntityö sekä tapahtumamarkkinointi.
Lue myös: Harva verkkokauppiaista valjastaa asiakkaansa sisältömarkkinoijiksi
Kommentoi