Selvitimme jo viidennen kerran, millaisia intranettejä suomalaisissa organisaatioissa käytetään. Otimme kantaa myös siihen, miten digitaalinen työympäristö on yleisesti muuttunut viimeisten vuosien aikana.

Edellisen kerran vastaava selvitys tehtiin kaksi vuotta sitten, kun suomalaiset organisaatiot olivat juuri siirtyneet koronapandemian myötä etätöihin. Siirtyminen hybridityöhön asettaa nyt uusia haasteita. Webinaarissa asiantuntijamme Camilla Heikkilä ja Noora Linnermo ruotivat ajankohtaisia haasteita ja mahdollisia ratkaisuja niihin.

Webinaarissa käsitellyt teemat

Webinaarissa käsiteltiin laajan selvityksen tuloksia ja havaintoja liittyen muun muassa seuraaviin aiheisiin:

  • Mitä teknologioita organisaatioissa on käytössä?
  • Mikä on intranetin rooli digitaalisessa työympäristössä?
  • Mitkä ovat intanettien tärkeimmät sisällöt ja toiminnot?
  • Minkälaisia muita digitaalisia työvälineitä on käytössä?
  • Miten eri työvälineitä on roolitettu?

Katso webinaari jälkikäteen tai tilaa painettu raportti

Webinaarin tallenteen kokonaiskesto on 60 minuuttia.

Katso tallenne webinaarista (Vimeo)

Voit myös tilata maksuttoman painetun Digitaalinen työympäristö 2022 -tulosraportin oheisella lomakkeella.

Tilaa painettu tulosraportti (Webropol-lomake)

Tärkeimpiä havaintoja

Digityön välineet:

  • Tietotyö sujuu olemassa olevilla välineillä.
  • Työkalujen määrä lisääntyy ja niiden roolit ja tehtävät on määritettävä ja viestittävä käyttäjille selkeästi.
  • Käyttäjien tekniset valmiudet vaativat jatkuvaa kehittämistä.

Viestinnälliset intranetit:

  • Nykypäivän intranetit ovat kaikille avoimen tiedon tietopankkeja.
  • Pilviratkaisut yleistyvät ja yhä useammilla on pääsy intranettiin.
  • Tuotepohjaiset ratkaisut yhä useammin vertailuissa mukana intranettejä uudistettaessa.

Hybridityö:

  • Onnistumisen edellytyksenä yhteisesti hyväksytyt toimintatavat ja pelisäännöt.
  • Hybridityön johtaminen ja mm. virtuaalitapaamisten fasilitointi vaativat uudenlaista osaamista, johon organisaatioissa tulee jatkossa panostaa.

Digityöympäristön kehittäminen:

  • Kehitystä pitää tehdä yhdessä ja organisaation eri yksiköt osallistaen.
  • Tärkeää kokonaisuuden hahmottaminen ja organisaation toiminnan kannalta oikeiden asioiden ratkaiseminen.
  • Pelikirjat toimivat hyvänä tukena työvälineiden roolitusten määrittämisessä ja niistä viestimisessä.

Tutustu myös muihin North Patrolin webinaareihin

Kaikki North Patrolin webinaarit löydät verkkosivustoltamme: https://northpatrol.fi/webinaarit

Kysy lisää! Kaipaatko apua digihankkeen valmisteluun, suunnitteluun, kilpailutukseen tai läpivientiin? » Ota yhteyttä North Patroliin